صادق عليه السّلام عرضه داشتم: شيعيان شما میگويند: ايمان بر دو گونه است:
نخستين ايمان مستّقر و ديگر آن كه به امانت نهاده شده و از بين ميرود، بنابراين
دعايى را به من بياموز كه هرگاه آن را بخوانم ايمانم كامل شود و از بين نرود، ايشان
فرمود پس از هر نماز واجب بگو:
رَضِيتُ بِاللَّهِ رَبّا وَ بِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ نَبِيّا وَ
بِالْإِسْلامِ دِيناً وَ بِالْقُرْآنِ كِتَاباً وَ بِالْكَعْبَةِ قِبْلَةً وَ بِعَلِيٍّ وَلِيّاً وَ إِمَاما وَ بِالْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ وَ
عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ وَ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ وَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَ عَلِيِّ بْنِ
مُوسَى وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ وَ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ وَ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ وَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ
صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ أَئِمَّةً اللَّهُمَّ إِنِّي رَضِيتُ بِهِمْ أَئِمَّةً فَارْضَنِي لَهُمْ إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْ ءٍ
قَدِيرٌ
خشنودم به اينكه خدا پروردگارم باشد و محمّد (درود خدا بر او و خاندانش باد)
پيامبرم، و اسلام آيينم و قرآن كتابم، و كعبه قبله ام، و على ولى و امامم، و حسن و
حسين و على بن الحسين و محمّد بن على و جعفر بن محمّد و موسى بن جعفر و
على بن موسى، و محمّد بن على و علی بن محمّد و حسن بن على و حجة بن
الحسن كه درود خدا بر همه آنان باد پيشوايانم باشند.
خدايا! خشنودم به اينكه آنان امامانم باشند، پس مرا مورد پسند و خشنودى ايشان
قرار ده زيرا تو بر هر كارى توانايى.
برچسبها: امام صادق , بعد از نماز , امامان , قرآن
ما را در سایت سرزمین منتظران دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 70